close

رواية سليم ورقية ويزن وتسنيم كاملة

تسنيم: مستحيل ي يزن اوفق عايز تتجوزني علشان تعرف تتحكم في حياتي.

عند سليم ورقيه قامت وهي ماسكه الباقي من هدومها بايديها وراحت عند الباب فتحته وكانت هتخرج لاقيت ايد بتمنعها.

سليم بغضب: اسمعي ي بت انتي متختبريش صبري اكتر من كده انتي فاهمه.

رقيه وقعت علي الارض وكانت بتبكي: ارجوك سبني، امشي، من هنا والله هرجعلك فلوسك باي طريقه بس خليني امشي.

سليم نزل قصادها علي ركبه قرب ايده. بحنيه مسح دموعها. وضمها لحضنه.

سليم: هشش ممكن تهدي انا مستحيل اقربلك من غير موافقتك اسمعي الكلام وبطلي تعصبيني وانا مش هخوفك. ولو عايزه تنزلي تحت معنديش مانع.

رقيه بصتله. وتاهت في عيوانه دايما ليه نظرات غريبه مش قادره تترجمها بس هي بتحب تشوف النظرات دي.

سليم لاحظ نظراتها: لو قولتلك اني عجبك هتقوليلي لا وشكلك يسد النفس صح.

رقيه فاقت من حالة التوهان.

بخجل: لا اصل.. سليم قاطعها.

سليم: قومي غيري هدومك علشان هتبردي

رقيه قامت دخلت الحمام واخدت شور وغيرت هدومها. ونامت علي طرف السرير. وادته ضهرهها. سليم قرب منها وضمها من وسطها ودفن راسه. في رقبتها.

رقيه بخوف: ممكن تبعد.

سليم: تؤ تؤ ونامي.

تاني يوم الصبح. سليم قام غير ونزل علي الشركه. رقيه قامت بعد ما حست انه نزل غسلت وشها وطلعت من الاوضه نزلت تحت لاقيت تسنيم كانت بتفطر.

رقيه بابتسامه:صباح الخير ي تسنيم.

تسنيم: صباح النور ي حبيبتي اقعدي افطري، يلاا.

رقيه قعدت جنبها.

رقيه: تسنيم انا كنت اسالك يوم ما اتكلمتي معايا قولتيلي سليم عنده سبب لقسوته دي ينفع تحكيلي.

تسنيم: انا عارفه انه من حقك تعرفي بس انا مقدرش اقولك ي رقيه. بس اللي اعرفه ان ابيه سليم محتاجك متسبهوش انتي اللي هتقدري ترجعيه زي ما كان.

رقيه بصتلها بحيرة وسكتت.

تسنيم بخ0بث: بس انا شايفاكي مهتمه بابيه سليم وبتسالي

 

 

رقيه بارتباك: لا لا عادي انا بس حبيت اعرف فضول مش اكتر.

تسنيم: اممم ماهو باين انه فضول.

في الشركه سليم كان في مكتبه والباب خبط. ويزن دخل.

يزن: سليم عايزك في موضوع.

سليم: موضوع اي يزن انا سمعك.

يزن: انا عايز اتجوز تسنيم.

سليم بصدم#مه: تسنيم مين اختي.

يزن: ايوه ي سليم اي رايك.

سليم: انا كنت فاكر انك بتعتبرها اختك ي يزن.

يزن: سليم متصعبش الموضوع عليا انا عمري ما اعتبرت تسنيم احنا كنا متربين مع بعض وهي دايما بتقولي ابيه بس انا معتبرتهاش اختي.

سليم: انا لازم اخد رايها الاول ي يزن بصراحه الموضوع فجائني.

بقلمي Esraa G Eletrby

يزن: تمام ي سليم بس علفكره هتجوزها برضاها او غصب عنها لانها مستحيل تبقا لغيري.

سليم بغضب: يزن لاحظ انك بتتكلم عن اختي انا اصلا مش مستوعب انك عايز تتجوزها.

يزن بغضب: ليه ي سليم علشان دايما بتقولي ابيه زيك. انت متعرفيش انا كنت بمoت لما تقولي ابيه وانا عارف حقيقة مشاعري ليها.

سليم: يزن انا مقصدش وعارف انك هتحافظ عليها بس انا برضو مش هجبرها.

يزن: ماشي ي سليم. عملت اي مع رقيه هتسيبها تمشي.

سليم: لا مش هسمح لها تمشي.

يزن بخبث: ليه بتحبها مثلا. انت متمسك بيها اوي ي سليم وبعدين انا واثق انه مش حوار فلوس.

سليم بغضب: يزن اي اللي انته بتقوله ده. اكيد يعني مبحبهاش انا اصلا بضحك عليها وهاخدها بالحنيه وهرميها بعد كده.

في مكان تاني مجهول. كانه شخصين بيتكلمه مع بعض.

مجهول 1:ايوه انا عرفت ان سليم الجارحي اتجوز كده هنقدر نكسره بمراته طالما اتجوزها يبقي بيحبها.

مجهول 2:بس دي هنخطفها ازاي

لتكملة الموضوع اضغط على الرقم 8 في السطر التالي👇👇👇

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

شاهد أيضاً
إغلاق
error: Content is protected !!