close

رواية سليم ورقية ويزن وتسنيم كاملة

  • هق@ضي مع بن0تك ليله مقابل الفلوس اللي سرقتها من الشركه. والورق اللي سرقته من مكتبي واخدت تمنه.

يابيه بس بنتي مستحيل توافق علي حاجه زي دي ي سليم بيه.

سليم ببرود: وانا قولت اللي عندي علشان تحرم تمد ايدك علي حاجه مش بتاعتك.

ي بيه طب اكتب عليها وبعدين طلقها. ابوس، ايدك ي بيه.

سليم بتفكير: ماشي وانا موافق هتجوزها ليله واحده بس وبعدين هطلقها.

بت ي رقيه انتي ي مقص0وفة الرقبه.

رقيه: خير ي بابا

والد رقيه: امشي غيري هدومك علشان كتب كتابك اليله.

رقيه: يعني كتب كتابي اليله.انا مش موافقه عايز تجوزني لواحد معرفوش.

والد رقيه: لازم تتجوزيه ي اما انا هتسجن. وبعدين هي ليله وهيطلقك.

رقيه بدموع: ازاي ي بابا عايزني اتجوز واحد واطلق منه تاني يوم.

والد رقيه: تتطلقي، ولا تولع0ي بس انا متسجنش.

وبليل سليم وصل ومعاه المأذون.

بارك لكما وبارك عليكما وجمعا بينكم في، خير.

سليم بص للقاعده قدامه بتبكي وقال

سليم ببرود: يلاا انا معنديش وقت للعياط والشغل ده.

رقيه بصتله والدموع مغرقه عنيها. سليم جذبها من ايده وخدها ومشي.. وصل الفيلا وطلعه اوضتهم.

سليم فك زراير قمصيه.. وقرب منها ورقيه فضلت تبعد بخوف. لازقت في الحيطه وسليم حوطها بايده.

سليم بص في عيونها ومسح دموعه

سليم ببرود: انا مبحبش الدموع دي خلصيني علي ان ابوكي مقلش انا عايز منك اي.

رقيه ببكاء: اوعي تقرب مني ارجوك والله انا مليش، ذنب ومش موافقه علي الكلام ده.

سليم بغضب:وانا مالي موافقه او لا انتي عجبتيني هقضي معاكي ليله وهطلقك وخلصت.

رقيه:انت واحد حق0ير.

سليم ماسكها من شعرها بغضب.. بت انتي احترمي نفسك ولمي لسانك.وفجاءه الباب خبط

 

 

سليم فتح لاقي الخدامه.

سليم بيه يزن بيه تحت وعايز حضرتك. سليم نزل

سليم: خير ي يزن في حاجه

يزن: سليم انت هتعمل في البنت اللي فوق ملهاش ذنب باللي، ابوها عامله.

سليم ببرود: يعني جايلي دلوقتي عشان تقولي كده ابوها باعها وبعدين هي ليله وهطلقها.

يزن: كمان هتطلقها حرام عليك انت ليه قاسي كده.. لو اذتها لاانت صاحبي واعرفك.انت نسيت ان عندك اخت متخليش،الماضي بتاعك ياثر عليك ويخليك تاذي واحده بريئه ملهاش ذنب مش دي البنت اللي جت مع ابوها في مره دي باين عليها طفله ي سليم ونزلت بنت في اوائل العشرينات تبقا اخت سليم.

تسنيم: ابيه يزن بقالك كتير مجتش مين البنت اللي بتتكلمه عليها.

سليم: مراتي، ي تسنيم.

تسنيم بصدم#مه: انت اتجوزت ي، ابيه ومن غير ما تعرفني.

سليم بغضب: ايوه اتجوزت في حاجه. تسنيم عيونها دمعت وخرجت من الفيلا ويزن خرج وراها.

يزن بصلها بحزن: متزعليش ي، تسنيم هو ميقصدش، انتي عارفه انه بيحبك.

تسنيم ببكاء: بس ده زعقلي ي ابيه.

يزن حاول يتحكم في نفسه انه مياخدهاش في حضنه.

يزن بصلها بحنيه: متزعليش ي حبيبتي.

عند سليم ورقيه.. سليم دخل متعصب ورزع الباب جامد وفجاءه.

#البارت 2

سليم طلع الاوضه ورزع الباب بغضب.لاقي رقيه قاعده عند ركن في الحيطه وبتبكي راحلها وجذابها من دراعها جامد.

سليم بقسوه: انتي ي بت اخلصي. بقا من دور البرئه ده. ومسكها من خصرها وقبلها

زقها علي السرير واعتل0اها..و رقيه فضلت تصرخ.. وهو حط ايده علي بقؤها. بص في عيونها وكان هيكمل بس مقدرش. وقام. خرج من الفيلا كلها.

سليم راح سهر في بار ويزن رحله.

يزن: عملت اللي في دماغك ودمرت البنت.

سليم بغضب: ايوه.. ولسه هدمرها اكتر

لتكملة الموضوع اضغط على الرقم 2 في السطر التالي👇👇👇

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

شاهد أيضاً
إغلاق
error: Content is protected !!