close

رواية سليم ورقية ويزن وتسنيم كاملة

والد رقيه: سعاد مراتي.. دي رقيه بنتي ي سعاد

سعاد: واي المطلوب يلاا ي حبيبتي من غير مطرود

رقيه بصت لوالدها وهو بصلها ببرود.

رقيه: ده بيتي وانا ادخله في الوقت اللي انا عايزاه.

والد رقيه بقسوه: انتي ي بت اتادبي واتكلمي كويس امشي ارجعي بيت جوزك.

رقيه بصتله بزهول حاولت تحكيله اللي حصل بس مرات ابوها قفلت في وشها الباب.

رقيه مبقتش حاسه بأي حاجه جواها فاضي مفيش غير الوجع نزلت وكان سليم لسه واقف نزل من عربيته اول ما شافها كانت بتعدي الشارع وكان في عربيه جايه سريع وسليم لاحقها علي اخر لحظه.

سليم بلهفه: رقيه انتي كويسة اي اللي حصل.

رقيه زقته بقوه: ابعد عني خايف عليا اوي مانت السبب في كل حاجه وحشه حصلتلي انتي مش بني ادم ي سليم.

بصلها وعيونه دمعت بندم

سليم: انا اسف والله انا غبي معرفش ازاي انا عملت كده والله كنت طالع وراكي طب تعرفي انا ملمستكيش ي رقيه انا خليتك تفقدي الوعي وبعدين جرحت نفسي وخليتك تفكري اني اعتديت عليكي.

رقيه: وليه تعمل كل ده ليه تعمل فيا كده وتنزلني كده في وسط الناس.

سليم بالم: كنت عايزك تكرهيني وتبعدي عن حياتي انتي بريئه اوي ي رقيه وانا هو0سخك لو فضلتي معايا. انا ليا اعداء خوفت يستخدموكي ضدي.

رقيه بجمود: كل ده ميدكش حق اللي انته عملته فيا انا مش هغفرلك ابدا ي سليم.

سليم: وانا عارف انك مش هتقدري تتقبليني بعد اللي حصل بس انا مش هقدر برضو اسيبك كده. تعالي معايا الفيلا انتي تعبانه ومحتاجه ترتاحي.

رقيه بقوه: انت فاكرني زي الز0باله اللي تعرفهم انا معدتش مراتك ولا اخصك انت فاهم ي سليم.

سليم جذابها من ايديها للعربيه ركبها. غصب عنها.

سليم: انتي معاكي حق في كل حاجه بس انا مش هقدر اسيبك في الشارع.

رقيه بصتله: تعرف اني بكرهك اوي ي سليم انت استغليت ضعفي.

سليم مردش بس من جواه الكلمه دبح0ته.

عند يزن وتسنيم

 

 

تسنيم كانت نايمه ويزن صحي وكان بصصلها وبملس علي شعرها بحنيه تسنيم صحيت علي لمساته. وكانت مكسوفه من اللي حصل امبارح دفنت وشها في حضنه.

يزن بعشق: ياااه ي تسنيم اخيرا بقيتي مراتي بجد مبروك ي مدام يزن النويري.

يزن رفع وشها برقه وخلها تبصله باسها جنب شفايفها بعشق.

تسنيم بخجل: يزن بس بقا انت قليل الادب

يزن بوقاحه: هو انتي لسه شوفتي، حاجه ي، زلابيه انتي.

تسنيم بضحك: بس بقا ي يزن بتكسف.

يزن بصلها: بحبك ي تسنيم ومش مصدق انك بقيتي ليا وملكي.

تسنيم: وانا بحبك اوى ي، يزن.

يزن غمزلها: طب اي.

تسنيم: اي هو اللي اي.

يزن: احم مش هتقوليلي صباح الخير.

تسنيم بضحك: صباح الخير ي، يزن.

يزن بصلها بعشق: وهي صباح الخير بتتقال كده.

تسنيم بستغراب: امال ازاي.

يزن قرب شفايفه منها وباسها باشتياق شوق سنين كتيره كان بيحبها وكان مداري مشاعره. اخدها وغابه في بحر عشقهم.

عند رقيه وسليم. وصله الفيلا. رقيه عندت ومكنتش راضيه تدخل.

سليم: رقيه انتي تعبانه ولازم ترتاحي تعالي ي حبيبتي.

سليم استغرب نفسه انه قالها حبيبتي وهي بصتله.

سليم بارتباك: يلا تعالي ي رقيه ارتاحي شويه وبعدين هنتكلم.

رقيه بجمود:انا مش مراتك علشان اعيش معاك في بيت واحد.. ولا اه صح مانت متعود تعمل كل حاجه حرام.

سليم بصلها بوجع ومردش عليها.. قرب منها وشالها طالعها الاوضه دخل غير هدومه ونزل.

رقيه كانت مجروحه منه.. بس اتعودت علي وجوده اطمنت اول ما جه وانقذها من اللي حاول يع0تدي عليها برغم انه عاملها قبله علي حسب ماهي عارفه بس هي بتحس بالامان في وجوده.

رقيه بجمود: انت جرحتني اوي ي سليم ولازم اخليك تندم.

سليم كان سايق عربيته. ورايح الشركه كان مخنوق وقرفان من نفسه ومش قادر يشوف رقيه حزينه. هو حبها وادمنها بس هو اللي مش عايز يعترف بمشاعره حتي بينه وبين نفسه.

سليم مقدرش يطول في الشركه وكان قلقان علي رقيه ونزل من الشركه واتجه للفيلا. دخل وطلع الاوضه.

رقيه قامت مخضوضه. واتعصبت عليه

رقيه بغضب: انت اي اللي دخلك هنا انا مش مراتك علشان تدخل وتتطلع علي مزاجك انا مش زي الزباله اللي انت تعرفهم.

سليم بغضب: رقيه كافيه لحد كده انا رديتك وانتي مراتي دلوقتي.

رقيه بغضب: ردتني بأي حق ومن غير حتي ما تعرفني مراتك اللي انت خلتها تمشي، بملاية السرير في وسط الناس ي سليم بيه.

سليم بصلها بحزن: حقك انك تعملي اللي انتي عايزاه ي رقيه بس ارجوكي انا ندمان لوحدي.انا عملت كده عشان تكرهيني وتبعدي كنت خايف تتاذي اكتر من كده بسببي.

رقيه ببكاء: بس انا انجرحت منك اوي ي سليم مهما تقولي مش هقدر اسمحك.انت زلتني.

سليم بالم: عارف بس… رقيه قاطعته.

رقيه بجمود: انا مش عايزه اسمع منك حاجه اكتر من كدة وانا همشي من هنا ومش هتشوف وشي نهائي ي سليم.

سليم حس بنغزه في قلبه وخوف من انها تبعد عنه قرب منها.

سليم: ارجوكي ي رقيه متبعديش عني.

رقيه: انا قولت اللي عندي هستني اي، تاني اكتر من اللي عملته.

سليم: يعني اي

رقيه بقوه ردت عليه: يعني زي ما ردتني ترجع تطلقني ومش عايزه اشوف وشك تاني في اي مكان ي سليم لو فكرني ضعيفه ومليش ضهر احب اقولك اني بمية راجل. والضربه اللي اخدتها منك قوتني.

سليم بصلها… وفجاءه.

#البارت 16

سليم حس بنغزه في قلبه وخوف من انها تبعد عنه قرب منها.

سليم: ارجوكي ي رقيه متبعديش عني.

رقيه: انا قولت اللي عندي هستني اي، تاني اكتر من اللي عملته

 

 

سليم: يعني اي

رقيه بقوه ردت عليه: يعني زي ما ردتني ترجع تطلقني ومش عايزه اشوف وشك تاني في اي مكان ي سليم لو فكرني ضعيفه ومليش ضهر احب اقولك اني بمية راجل. والضربه اللي اخدتها منك قوتني.

سليم بصلها: انا غلط مره وطلقتك وخليتك تخرجي من حياتي مش هغلط التانيه انا عايزك في حياتي ي رقيه.

رقيه: بس انا مش عايزاك ي سليم

سليم اتنهد بحزن: ماشي ي رقيه انا هنقل في اوضه تانيه علشان تاخدي راحتك ومش هخليكي تشوفيني زي مانتي عايزه.

سليم نزل وخرج من الفيلا.

عند يزن وتسنيم.

تسنيم:يزن حبيبي انا عايزه اروح لسليم.

يزن بغمزه: هو ده وقت سليم.

تسنيم: متهزرش انا لازم اروح انت نسيت اني هقول لرقيه الحقيقه.

يزن: اه صح افتكرت طب قومي البسي وتعالي نروح.

تسنيم باسته من خده وقامت.

يزن بضحك: هو ده وقته اجلي المشوار ي تسنيم.

تسنيم طلعتله لسانها بتغيظه وجريت علشان تلبس. تسنيم خلصت ونزلت هي ويزن وصله وتسنيم طلعت لرقيه.

رقيه بابتسامة باهته وحزينه: تسنيم واحشتيني اوي.

تسنيم: وانتي كمان ي رقيه مالك كده وفين ابيه سليم.

رقيه دموعها نزلت. تسنيم طبطبت عليها.

تسنيم بحنيه: مالك ي رقيه اعتبريني اختك واحكيلي حتي لو كان علي سليم.

رقيه حاسة انها عايزه تتكلم مع تسنيم وحكاتلها اللي حصل.

تسنيم بزهول وصدم#مه: معقوله ابيه سليم يعمل كده.

رقيه ببكاء: انا بجد مش طايقه اشوفه ي تسنيم.

تسنيم بحزن: اهدي، ي حبيبتي. بصي ي رقيه في موضوع وانتي لازم تعرفيه.

رقيه بانتباه: موضوع اي.

تسنيم بحزن: الموضوع اللي خلي سليم يبقا بشكل ده.يعني انا هحكيلك اللي اعرفه ابيه سليم كان مخبي عليا بس انا سمعت الخدامين وهما بيتكلمه.

تسنيم اتنهدت بحزن وكملت: زمان كان بابا ووالد شهاب الحقير اللي خطفك كانو صحاب وعشرة عمر بس بابا كان ناجح في حياته اكتر من عمران والد شهاب كان بيحب ماما حتي ماما كانت بتحبه بس بابا هو اللي اتجوزها مكنتش بتحب بابا حتي احنا كانت بتكرهني انا وسليم وحصل بينهم علاقه وسليم شافهم كان صغير لسه بابا بعدها عرف بالموضوع مستحملش واتوفي.

تسنيم كانت بتحكي وهي بتبكي ورقيه كمان دموعها كانت بتنزل

تسنيم: ابيه سليم شافهم بعينه والموضوع اتعرف وكان فضحيه سمعة بابا ادمرت ومن ساعتها سليم معدش الطفل البريئ بقا واحد تاني قاسي وبياذي فقد ثقته في اي ست. يعني انا معرفش سليم شافهم ازاي بس ده كل اللي اعرفه.

رقيه بدموع: انا اسفه بجد اني خليتك تعيطي وتفتكري ي تسنيم.

تسنيم: لا ي حبيبتي انتي كان لازم تعرفي بالذات بعد اللي حصل سليم من اللي شافه وحصله مبقاش يفكر ينتقم من اي ست ازاي ارجوكي ي رقيه متسبهوش.

رقيه: بس انا مش قادره اسمحه ي تسنيم.

تسنيم: مقولتش تسمحيه واحده واحده بس شديله ودانه وربيه وخدي حقك انتي مشوفتيش شكله كان عامل ازاي وانتي مخطوفه.

رقيه اتنهدت بحزن: انا خليته يسيب الفيلا ويمشي.

تسنيم: رقيه انتي حبيتي سليم.

رقيه: مش عارفه بعد اللي حصل مبقتش احس بحاجه ي تسنيم.

تسنيم طبطبت عليها: معلش ي حبيبتي. انا لازم انزل علشان يزن تحت فكري فاللي قولته ي رقيه.

تسنيم نزلت ورقيه بقت محتاره من ناحيه هي مجروحه ومن ناحيه تاني سليم صعب عليها رغم اللي عامله. بس، مش معني كده انها هتسامح.

تسنيم ويزن مشيو… وبليل متاخر سليم رجع الفيلا علشان رقيه متشفوش دخل الاوضه بتاعته قفل الباب واترمه عالسرير. وكان مرهق ونام.

عند رقيه جالها كابوس وكانت بتصرخ جامد.. سليم قام مخضوض راح علي اوضتها.

سليم بلهفه: رقيه فوقي ي حبيبتي ده كابوس.

رقيه بهلوسه: سليم متسبنيش انا خايفه.

سليم ملس علي شعرها بحنان.

سليم: انا معاكي مش هسيبك ي حبيبتي.

سليم ضمها لحضنه بقوه.وهي نامت تاني.

وفي يوم جديد.. بيقوم سليم ياخد دوش ويغير هدومه. رقيه قامت

 

 

رقيه: انت بتعمل اي هنا.

سليم: جالك كابوس ي رقيه وكنتي بتصرخي. وانا جيت صحيتك.

رقيه: اه انت بتتحجج علشان تيجي اوضتي ي سليم.

سليم بنفاذ صبر مسح وشه بايده وحاول يهدا.

سليم: رقيه انا وعدتك مش هخليكي تشوفيني بس موعدتكيش اني اشوفك تعبانه او اسمعك بتصرخي ومجيش.

رقيه: انا مستغنيه عن خدماتك ي سليم بيه. اه صح انا هشتغل.

سليم بصلها: تشتغلي وده ليه بقا ان شاء الله.

رقيه بعناد: مزاجي كده هشتغل علشان مش هفضل معاك هنا. وهمشي.

سليم: رقيه اغزي الشيطان عالصبح انا مش عايز افقد اعصابي.

رقيه باستفزاز: انا عايزاك تفقد اعصابك ماسكها ليه.

سليم: رقيه متستفزنيش اكتر من كده انا ماسك اعصابي بالعافيه. شغل مفيش انتي سامعه.

رقيه ردت عليه بغضب: هشتغل ي سليم انت فاهم.

سليم بصلها بغضب ومشي. رقيه غيرت هدومها ونزلت طلعت من الفيلا.

رقيه بخبث: هتشوف ي، سليم انا ولا انت. بس يارب اتقبل في الشركه.

رقيه وصلت قدام الشركه نزلت وقعدت استنت المقابله.

السكرتيره: فين رقيه محمد

رقيه: انا اهو

رقيه دخلت وعملت المقابله. وقالولها هنرد عليكي وهي رجعت الفيلا تاني

عند سليم في الشركه. جاله تلفون.

سليم بغضب: وانت لسه فاكر تقولي انها خرجت ي غبي والله لربيكم.

سليم قفل وكان متعصب. نزل من الشركه ركب عربيته وراح الفيلا وصل وطلع لرقيه…. وفجاءه.

#البارت 17

سليم قفل وكان متعصب. نزل من الشركه ركب عربيته وراح الفيلا وصل وطلع

لرقيه.فتح الباب بغضب. ورقيه اتخضت

رقيه: انت اي اللي دخلك هنا واي الهمجيه دي.

سليم بغضب: انتي تخ0رسي خالص كنتي فين ي هانم واي اللي طلعك من الفيلا.

رقيه ببرود: ملكش دعوه ي سليم

سليم بصلها نظرة رعبتها.. قرب عليها وهي جريت منه. وهو وراها.

سليم بغضب: رقيه تعالي هنا احسنلك.

سليم ماسكها بايده وقيد حركاتها.

سليم بفحيح مرعب: انا مش قولت مفيش شغل ي رقيه كنتي في شركه النهارده وبتعملي انتر ڤيو صح. وطلعتي من غير ما تقوليلي

رقيه بقوه مزيفه: ايوه ولو اتقبلت هشتغل وغصب عنك. وانا مش مضطره اقولك انا رايحه فين.

سليم بغضب: رقييييه مفيش خروج برا الفيلا تاني من غير علمي انتي فاهمه. اسم الشركه اللي انتي روحتيها اي انطقي.

رقيه برعب: سليم سيب ايدي انت بتوجعني.

سليم بغضب: طب انطقي اسم الشركه اي مش هتقولي انا هعرف بنفسي

سليم طلع تلفونه واتصل بالحارس اللي مكلفه يراقب رقيه.

سليم: ايوه ي زياد اسم الشركه اللي شوفت المدام عندها اي. تمام.

سليم قفل وكمل بخب00ث

سليم: انا موافق انك تشتغلي ي رقيه

رقيه: بجد

سليم بابتسامة: اه والله بجد وكمل بحده بس اوعي تاني مره تطلعي من غير ما اعرف.

رقيه: اساس رايك ميفرقش معايا لو مكنتش وافقت كنت هروح برضو.

سليم قرب منها وشدها من خصرها بحده.

سليم بهمس جنب ودانها: اسمعي ي رقيه انا صحيح غلط في اللي عملته بس مش معني كده انك تتصرفي علي مزاجك وتمحي وجودي انتي فاهمه.

رقيه بالم: سليم ايدك بتوجعني ابعد.

سليم خف من حدة ايده. وبصلها مقدرش يقاوم رغبته قرب منها وباسها برقه. وضمها ليه بحنيه رقيه للحظه استجابت معاه بس فاقت وبعدته

 

 

رقيه بارتباك: اللي حصل ده ميتكررش تاني يلاا اطلع روح اوضتك.

سليم: لسه بدري اي رايك نخرج مع بعض

رقيه: لا شكرا مش عايزه.

سليم بصلها بحزن: تمام انا راجع الشركه تاني.

سليم مشي رجع المكتب كان قاعد علي مكتبه بيشغل بشرود سمع صوت مسدچ وصلت علي الفون.  وكان محتوي الرساله كالتالي.

تعرف ي سليم انا شمتان فيك مكنتش اعرف ان المدام عذر١ء لسه بس اوعدك انا اول واحد هيمتلكها اصلها جامده اوي…شهاب.

سليم بغضب جحيمي كسر المكتب كله.

سليم بفحيح مرعب: هلاقيك ي، شهاب الكلب وهطلع بروحك.

وطلع تلفونه وعمل اتصال. لراجل من رجالته يبقا دراعه اليمين.

سليم: ايوه ي رعد عايز شهاب يكون عندي النهارده بليل انت فاهم تتصرف تجبهولي من تحت الارض.

سليم قفل تلفونه وكان بينهج من كتر الغضب. وكمل تكسير في المكتب.

سليم نزل من الشركه ركب عربيته وكان سايق بغضب فضل ماشي في الشوارع بعربيته لحد اخر اليل جاله اتصال من رعد.

سليم: انا جاي حالا

سليم وصل المخزن بتاعه. ودخل لاقي شهاب مربوط في كرسي.

سليم قرب منه بغضب جحيمي وضربه بالبوكس وفضل يضرب في بعنف مخلاش في حته سليمه.

شهاب بضحكه مستفزه: تفتكر اللي انته بتعمله ده هيفيدك ولا هيقصر فيا.

سليم بفحيح مرعب: عارف انا هخليك تتمنا المoت متلقهوش ي شهاب. ونزل في ضرب تاني كسر ايده وكان شهاب هيموت. رعد ادخل.

رعد: سليم بيه هيموت في ايدك سيبه واحنا هنتصرف معاه. رعد بعد سليم عنه وطلعه قدام المخزن.

سليم بغضب: الكلب اللي جوا ده انا عايزو يتمني المoت ميلقهوش انت فاهم ي رعد

رعد: اومرك ي سليم بيه.

سليم ركب عربيته وراح الفيلا.كان هيدخل اوضته بس رجله اخدته علي اوضة رقيه.

قرب من السرير وكانت نايمه شعرها نازل على وشها سليم قرب ايديه وشال شعرها برقه ملس علي خدها بحنان وطبع قبله علي جبينها. وجه يمشي رقيه مسكت ايديه. وهي نايمه.  كانت فاكره انها في حلم.

رقيه بتوهان: متمشيش، ي سليم خليك معايا

سليم قلبه بيدق وفي جواه مشاعر كتير. طلع جنبها علي السرير وضمها ليه بحنان وهي اتمسكت في بقوه دفنت راسها في حضنه.

سليم بدون وعي: انتي جميله اوي ي رقيه انا مش عارف ازاي عملت كده وكنت قاسي معاكي. هخلص من شهاب وهعوضك عن كل حاجه.

تاني يوم في يوم جديد عند تسنيم ويزن.

يزن: صباح الخير ي زلابيه.

تسنيم برقه: صباح الخير ي حبيبي انت اشمعنا بتقولي زلابيه.

يزن بغمزه: علشان انتي زلابيه ي قمر انتي بحبك ي نيمو. قومي يلاا علشان هنسافر النهارده.

تسنيم: هنسافر فين

يزن بغمزه: شهر العسل

تسنيم بطفوله: هيييي بجد ي يزن.

يزن قرب منها وبص في عيونها بعشق.

يزن: بجد ي عيون يزن… عايز اقضي معاكي وقتي كله ي تسنيم تعرفي نفسي نجيب بنوته تبقا شبهك.

تسنيم تعابير وشها اتغيرت: ممكن ناجل موضوع الخلفه ده شويه ي يزن.

يزن: ليه ي تسنيم انتي مش عايزة تخلفي مني.

تسنيم: مقصدش ي يزن بس لسه شويه علي الموضوع ده

يزن بصلها بحزن: تمام ي تسنيم قومي البسي.

عند سليم ورقيه… رقيه قامت بنشاط لان النهاردة اول يوم في شغلها كان سليم راح الشركه قامت اخدت دوش وغيرت هدومها ونزلت. ركبت العربيه اللي سابهلها سليم وعربيه حراسه وراها. وصلت الشركه.

موظفة الاستقبال: انتي الانسه رقيه

رقيه باستغراب: ايوه انا.

موظفة الاستقبال: تمام خدي امضي علي الاوراق دي ده عقد عمل معانا. اي موظف جديد بيمضي عليه.

رقيه بحماس اخدت الورقه ومن غير ماتبص بيها مضت.

رقيه: تمام ممكن اعرف مكتبي.

موظفه الاستقبال قالتلها وهي طلعت.

انسه رقيه المدير عايزك في مكتبه

 

 

رقيه قامت.. خبطت ودخلت.

رقيه بصدم#مه: سليم

سليم بابتسامة: ايوه اهلا بسكرتيرتي الجديده.

رقيه بغضب: انا مستحل اكمل في الشغل ده.

سليم قام من علي مكتبه.. وقفل باب المكتب بالمفتاح…. وفجاءه.

#البارت 18

سليم قام من علي مكتبه.. وقفل باب المكتب بالمفتاح…. وقرب منها وهي بعدت

و لازقت في الحيطه وسليم حوطها بايده.

سليم: ممكن تهدي وبلاش جنان ي رقيه مش انتي عايزة تشتغلي هيفرق معاكي مكان شغلك فين.

رقيه: ايوه هيفرق انا مش عايزه اشتغل معاك ي سليم.

سليم بخب0ث: بس انتي مجبره تشتغلي معايا.

رقيه بزعيق: ده ليه بقا ان شاء الله

سليم: متزعقيش… شايفه الورقه اللي انتي مضيتي عليها تحت في الاستقبال دي ورقه بتمنعك تسيبي الشغل قبل سنتين والا هتدفعي غرامه 3 مليون جنيه لو حابه انك تمشي.

رقيه بغضب: انت حيوان ي سليم بتستغلني.

سليم: انا مبستغلكيش ي رقيه بس عايزك تفضلي معايا.

رقيه: وانا مش عايزاك ولا انت فارق معايا اصلا.

سليم: طب ممكن تهدي علشان في موضوع لازم تعرفيه مينفعش يتاجل.

رقيه: خير موضوع اي.

سليم اتنهد: رقيه بصراحه انتي ملكيش عده وانتي دلوقتي مش مراتي.

رقيه بصدم#مه: ازاي مش مراتك

سليم: يعني انتي لسه عذر١ء… ولما انا طلقتك مكنش ليكي عده وانا كدبت عليكي علشان ترجعي معايا كنت مستني انك تهدي شويه علشان اقولك الموضوع.

رقيه بغضب: احسن برضو اهو ابقا خلصت منك بس مش عارفه عدت عليا ازاي دي منك لله ي سليم كنت مقعدني معاك وعارف اني مش مراتك دايما بتستغل ضعفي

سليم: تؤ تؤ انا وانتى هنتجوز هنكتب كتابنا تاني ي كده ي هجبرك تفضلي عايشه معايا من غير جواز وكمان هأذي ابوكي وهسلم الشيكات اللي عليه. ها قولتي اي.

رقيه ببكاء: منك لله ي سليم.

سليم قرب ايديه ومسح دموعها.

سليم بحنيه: صدقيني مش قصدي اجرحك بس انتي ي رقيه عنيده ومش بتيجي غير بكده.

رقيه: انا بكرهك ي سليم. ربنا يهدك.

سليم بصلها:جهزي نفسك هنكتب كتابنا رسمي والنهارده.

رقيه بصتله بقهر… ومردتش.

رقيه ببرود: اي اوامر تانى ي سليم بيه.

سليم: لا روحي علي مكتبك.

رقيه طلعت من مكتب سليم وكانت بتبكي وكان في واحده بتبصلها بشماته.

ريهام بتريقه: انتي بقا سكرتيرة سليم الجديده ذوقه مش حلو المره دي

رقيه بعصبيه: بقولك ي بتاعة انتي خليكي في نفسك.

ريهام بحق0د بصتلها ورقيه سابتها وميشيت.

ريهام ب0غل: ان مخليتك تطفشي مبقاش ريهام.

ريهام دخلت لسليم وسابت الباب مفتوح قدام رقيه… دخلت بدلع.

ريهام: سليم بيه ده الورق بتاع الثفقه بتاعة المنتجع السياحي.

سليم: ريهام الحاجات دي تبقا مع رقيه بعد كده هي المساعدة بتاعتك وهي اللي تجيب اي حاجه تخص الشغل.

ريهام بغل: اومرك ي سليم بيه.

سليم اخد باله من العيون اللي بتخترقه حب يدايقها قام من علي مكتبه قرب من ريهام.

رقيه قامت من علي مكتبها اقتحمت المكتب.

رقيه بغيظ: الورق اللي طلبته ي سليم بيه.

سليم: سبيه عندك واقفلي الباب وراكي ي رقيه.

رقيه بغيره حاستها لاول مره: وريهام تعالي ي حبيبتي معايا اصل انا مش هعرف اعمل حاجه برا لسه جديده بقا.

رقيه راحتلها وساحبتها من ايديها بغل وسليم كاتم ضحكه بالعافيه. رقيه رزعت باب المكتب وطلعت

 

 

ريهام: اسمعي ي بتاعه انتي بلاش حركاتك دي وبعدين انا وسليم في بينا قصه حب ومن زمان يعني الغيره بتاعتك دي متنفعش.

رقيه بغيره: غوري في داهيه انتي وسليم بيه بتاعك ده.

ريهام: مش خايفه اقول لسليم عليكي.

رقيه: تحبي اوصلك لمكتبه.

ريهام بصتلها بغيظ وميشيت.

رقيه راحت علي مكتبها.. وسليم كان بيشتغل في مكتبه. وتلفون المكتب رن.

رقيه: افندم

سليم: رقيه تعالي علي المكتب عايزك.

رقيه قفلت في وشه واتنهدت بضيق وقامت.

رقيه: خير ي سليم بيه.

سليم: تقدري تروحي انتي ي رقيه دلوقتي اجهزي علشان كتب الكتاب.

رقيه بغيظ: انا مش عايزاك ي بني ادم انت.

سليم: وانا هنفذ اللي انا قولته اي رايك.

رقيه بصتله بغيظ ونزلت من الشركه لاقيت السواق مستنيها. كانت هتمشي.

استنى ي هانم معايا اوامر من سليم بيه متمشيش، لوحدك.

رقيه بصتله بغيظ وركبت وصلت الفيلا وطلعت اوضتها فضلت تبكي بقهر. الباب خبط قامت فتحت كانت واحده من الخدامين.

سليم بيه بعتلك الشنط دي وبيقولك اجهزي رقيه اخدت الشنط ورمتها بغيظ وبعد شويه سليم وصل. طلع خبط عليها وهي فتحت. كانت عنيها ورمه من العياط.

سليم بلهفه: رقيه مالك بتعيطي ليه وليه مجهزتيش.

رقيه: هنزل زي مانا كده

سليم بغضب: هتنزل بهدوم البيت الدايقه دي  ي هانم.

رقيه بعناد: ملكش دعوه

رقيه بخوف: لا لا ارجوك ابعد انا هغير اطلع انت.

سليم طلع..  وهي غيرت هدومها لبست اسود.

رقيه: مش انتي عايزني اغير هسودها عليك ي سليم.

الباب خبط تاني وكانت الخدامه

لتكملة الموضوع اضغط على الرقم18 في السطر التالي👇👇👇

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

شاهد أيضاً
إغلاق
error: Content is protected !!