close

روايه اسيل

أسمعي يا بت تعالي هنا
افندم
واحنا جوه أنتي مجرد تلميذتي فاهمه
حاضر يابيبي خدمه تانيه
احيييه بيبي ألطم دلوقت بقيت المعيد بتاعك بيبي دي في البيت
اوف يبني انت مش عاوز حد يعرف اننا اخوات لي
لانك ذكيه وبتطلعي من الأوائل مش عاوز حد يقول بتنجح عشان اخوها معيد هنا
يجدع طب حاجه تانيه ولا اخش
اي ولد يكلمك مترديش عليه وعرفيني
حاضر
متتعرفيش علي اي بنت غير ما تقوليلي عليها عشان اتحرا عنها
حااضر
وانتي قاعده متقعديش تضحكي للي يسوي والي ميسواش وتقعدي تبصي يمين وشمال زي الهبله منا عارفك
حاضر
لقيتها قطعتني
وربنا حاضر امشيج بقا خلاص انا طهقت
حاضر يختي ماشي ماشي بس عارفه لو لفيتك بس ضحكتي في اي وقت هعلقك يا أسيل
تصدق انت لو مش اخويا
ها
ولا حاجه روح بقا مش وراك محضارات
طيب ولما تخلصي متروحيش استنيني عشان نروح سوا بدل ما تتبهدلي في الموصلات
يااه ياخلف كل ده حب
لا ده بتنجان امشي يابت
ومشيت قدامه لقيته زعقلي
أسيل أمشي زي العسكري بدل ما اقټلك
حاضر ربنا علي الظالم
وسبقته علي جوه الكليه قعدت أبص عليها يااه اول يوم ليا هنا طلعت السندوتشات الي امي عملهالي وقعدت أكل فيها وانا ماشيه. وفجأه خبطت في واحد
مش تحاسبي
انا بردو الي احاسب
لا انا
بقولك اي متعصبنيش انهارده اول يوم ليا هنا ومش عوزه اتغابا علي حد فايله بقا من هنا خلي ليلتك تعدي علي خير
ليلتي أنا الي تعدي علي خير أطلعي بلكارنيه بتاعك يابت
بت لما تبتك خلفتك ستك وزه وبطه يلعبو في بؤقك
تصدقي انتي مهزقه قدامي علي مكتب العميد
قدامي علي مكتب العميد خوفتني يمه يمه يمه خاف ياعيد
لقيت الطلاب اتجمعو وطالب قله
في حاجه يا دكتور وحيد
دا أي دكتور
بصتله ومديت أيدي ليه بسندوتش
اممم تاخدلك سندوتش
لا تخدي انتي رفد من الكليه اي رأيك في اول يوم ليكي
لقيت أدهم أخويا حبيبي جه ولحقني
دكتور وحيد في اي
أبدا يا دكتور أدهم بس الطالبه دي قللة الادب
لقيت ادهم بصلي بعصبيه
معلش يا دكتوز وحيد أنهارده اول يوم عديها
ابدا لازم تترفد
يا دكتور وحيد حرام تضيع مستقبل طالبه كده معلش امسحها فيا انهارده اول يوم اتفضلي ياانسه أعتذري للدكتور وحيد
بس هو كمان غلط فيا
شوفت يا دكتور أدهم مش قلتلك دي قلله الادب
يااستاذه أتفضلي اعتذري للدكتور
وبصلي بعصبيه يالهوي هو هياكلني ولا اي
سوري
ومشيت وسيبتهم لقيت وحده جت جري وانجتني
برافو عليكي اصلا الدكتور وحيد ميغركيش انو وسيم وشاب وكده لا ده مطلع عينينا كلنا في المحاضره نسيت اعرفك أنا رقيه في سنه تانيه
وانا أسيل في سنه تانيه بردو
غريبه اول مره اشوفك يعني
كنت بدرس منزلي ومبجيش غير علي الامتحان
اها فهمت بس جدعه يابت. الدكتور وحيد ده مبيجيش غير كده
بس دنا كنت متغاظه منه لولا دكتور أدهم كنت جيبته من شعره
أسيللل
اسكتي يا رقيه انا لو شوفته هطلع عينه وهعلقه من قفاه
أسيلللل
يتو نيله وهو وشه شبه قفاه كده
اسيييل
أي أي يا رقيه عوزه أي
لقيتها بتشورلي بعنيها كنت هعيط ولطمت علي وشي شورتلها معنها انو ورايا لقيتها هزتلي راسها بمعني اه
بس تحسيه كده طيب اه والله ومحترم وابن ناس بصي قمر قمر كده
ايوه عندك حق طيببب اوي يا اسيل
الصراحه انا افتريت عليه
لقيته بيقولي وهو واقف ورايا
مكملتيش لي
لستت التهزيق ياانسه اسيل
بصتله وضحكتله
نيهاهاهاها مين ده الي بيهزقك يا دكتور ما عاش ولا كان الي يهزقك
يا راجل
لا انا بنت مش راجل
خمس دقايق ومشوفش وشك قدامي فاااهمه
انا اصلا اختفيت من علي وش الكره الارضيه
وسحبت رقيه في ايدي وطلعت اجري
دخلنا المحاضره انا ورقيه واحنا بناخد نفسنا بلعافيه
فلتنا
منه لله سيب ركبي
الله يسيب
ركبه
كنتي هتروحي

لتكملة القصة اضغط على الرقم في السطر التالي 👇

1 2 3 4الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

error: Content is protected !!